Alla inlägg den 15 september 2012

Av ida björklund - 15 september 2012 18:22

Jag väntar under mossan är en mycket spännande bok, svår att lägga ifrån sig och en bok som fångar mitt intresse, då en av skräckdrottningarna, Amanda Hellberg. Jag väntar under mossan är hennes första bok för yngre läsare, då hon förut skrivit uteslutande för äldre människor.

Bokens språk och styckesindelning gör det enkelt att förstå vad författaren syftar på, och många härliga rysningar längsmed ryggraden garanteras under läsandets gång! Texten är omsorgsfullt skriven och författarens andra böcker rekommenderas också.Unga Tilde kommer för att bo hos sin morfar i Sverige. Morfar har en näpen liten stuga vid en sjö, och mitt i sjön finns ön som kallas Fästingen. Tilde lär känna en ung kille i närheten, och snart spirar känslorna. Men vad döljer sig under mossan? Och vem är mannen som stirrade på Tilde och morfar ur skogsbrynet?   Snabba fakta om Jag väntar under mossan

Författare: Amanda Hellberg

Genre: Skräck, fantasy/magi

Stjärnor: ****/ 5 möjliga



Er vän tills mossan inte växer,

Dragona

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards